Barnkonventionen!

Hejjejj! Skoldagen vart okej! Vi hade såndär Barnkonvention dag . 

Typ snackat om skolan och typ mobbing. 
Först blev vi uppdelade i grupper och fick gå en "trygghetsrunda" på skolan, typ man skulle skriva vilken väg man gick och sen typ skriva på pappret om man kände sig otrygg på nåt ställe. Jag är så grymt modig och känner mig trygg överallt asså ! hahaha tuffiisss

Efter det fick vi lite rast, och sen typ fick vi små lappar med typ olika "karaktärer" eller "roller" på. På min stog det "Du är en arbetslös tjej som inte gått i skolan och du bor i Kambodja" eller nåt. Så skulle man typ leva sig in i den rollen och sen fick man massa frågor, så skulle man typ gå fram ett steg om det passade till rollen o.s.v

Efter det gick vi på promenad i det fina höstvädret! Vart jätte fint väder under eftermiddagen idag! 
Solen strålat och vinden svajat lite lätt bara! 
Fett mysigt var det, även om det bara var runt i lilla Fjärås! 


Sen blev det lång rast och lunch, sedan film ! Kommer inte ihåg vad den heter, men det handlar om krig och sånt i Libanon. En kille vars föräldrar dör i bombnedslag och killen flyger till sverige, och hans farmor och farfar tar emot honom och han lär sig svenska och börjar svensk skola . 
Väldigt spännande film faktiskt ! 

Nu ska jag strax dra mig uppåt och sova! Jääätte trött. Inte sovit ett piss inatt typ -.- 
Usch! Kunde inte somna förrens klockan var 01.00 inatt ungefär, sen vaknade jag vid 04.00 ungefär, och somnade om, sen var jag halvvaken från 05.00 till 07.00

FYYYYY 




Röda ögon -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0