Sveriges/Norges finaste

Det går runt över facebook öööööverallt "Sveriges finaste", "Göteborgs heting", "Hallands snyggaste" , " norges fineste kropp" o.s.v... Är det nödvändigt?  

varför gör folk så? Är det rättvist mot dom som kanske inte har chansen att bli den personen ?
Så jävla onödigt. skärp er folket ! 
Läste en så jävla bra bildtext tidigare ... Den löd



"Håller med alla andra som talat ut om detta. Alla dessa patetiska "tävlingar" om "kvällens snygging", "stockholms hetaste kropp", "sverige snyggaste brudar", "sveriges finaste kroppar" gör mig verkligen frustrerad. Alla är unika, ingen är lik den andra, ingen ska behöva få sitt utseende betygsatt på nätet. Skaparna av alla dessa sidor är små äckliga uppmärksamhetshoror som jag gärna skulle vela ge en stor och fet fist! Folk får göra som de vill men det jag här ovan skrivit är min åsikt och det är vad jag tycker."

Och jag kan inget mer än hålla med denna grabben. Alla är unika på sitt sett och ska inte behöva bli betygsatt.  speciellt inte på internet! Vad tänker folk med !? Så fort jag ser en sån blir jag arg.
Samma med det där "gilla min status så betygsätter jag ditt utseende mellan 1-10"... Kul för den som får 1? Tror inte folk är helt ärliga ändå.
Tänk om ens typ bästis gillar, och man vill skriva en .. 7a eller 8a , tänk om den personen blir jätte arg då?
Därför skriver man en 10. Hur många är igentligen ärliga?

Visst, jag har gillat sånna statusar. Men det var liksom innan jag förstod att det där är löjligt! Det är nonsens, vafan... jag bryr mig inte om folk tycker jag är snygg eller ful, huvudsaken är väl att jag är mig själv?
Eller? 

men ja, detta var ju min åsikt. och jag tycker i alla fall inte det är okej! 



Kommentarer
Postat av: amanda <3

det är inte okej du har rätt

2012-03-12 @ 20:26:03
URL: http://caxis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med dig!

Men kan inte du svara på frågestunden nu ???:)

2012-03-13 @ 17:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0